چگونه هلندی ها از معماری برای تغذیه جهان استفاده میکنند؟

29 بازدید

چگونه هلندی ها از معماری برای تغذیه جهان استفاده میکنند؟

هلند دومین صادرکننده بزرگ جهان در زمینه محصولات کشاورزی است. این نکته قابل توجه است که تنها کشوری که بالاتر از هلند قرار دارد، یعنی ایالات متحده آمریکا، از نظر مساحت زمین ۲۳۷ برابر بزرگتر است. با این وجود، هلند تنها در سال۲۰۱۷ ، ۱۰۰ میلیارد دلار کالای کشاورزی و همچنین ۱۰ میلیارد دلار محصولات مرتبط با کشاورزی صادر کرد. راز موفقیت هلند در استفاده از نوآوری های معماری برای تجسم این موضوع که منظره زمین های کشاورزی باید چطور به نظر رسد، نهفته است.

روشی که هلند از معماری برای تغذیه جهان استفاده میکند از بالا (از آسمان) به خوبی دیده میشود. در تصاویری مانند “مجموعه  گلخانه از تام هگن، کشاورزی هلند با مناظر گسترده ای از گلخانه ها تعریف شده، بعضی از آنها ۱۷۵ هکتار را تحت پوشش قرار میدهند، که منظره معماری هلند جنوبی را تحت الشعاع قرار میدهد. در کل، این کشور شامل ۳۶ مایل مربع گلخانه است، که در مقایسه با جزیره منهتن ۵۶ درصد بزرگتر است.

در منطقه وست لند، که توسط نشنال جئوگرافیک “پایتخت گلخانه ای هلند” نامیده شده است، گلخانه ها فضای خالی شهرها، حومه شهرها و واحدهای صنعتی را پر میکنند. همانطور که نشنال جئوگرافیک توضیح داده است، این مناظر اغلب به صورت “سواحلی به نظر میرسد که آینه های عظیم الجثه ای در سراسر حومه کشور کشیده اند، هنگام روز با تابش خورشید و هنگام شب با نور داخلی وهم انگیزی میدرخشد” تعریف میشوند.

در زیر دریایی از سقف های شیشه ای درخشان، کشاورزان به کمک تکنولوژی، از سیستم های هیدروپونیک و انرژی زمین گرمایی برای تولید محصولاتی بی نظیر با استفاده از منابع اندک بهره میبرند. گلخانه های هلند بر خلاف میانگین جهانی ۲۵.۶ گالن، به ازای هر پوند گوجه فرنگی تولید شده ۱.۱ گالن آب مصرف میکنند، برخی از کشاورزان سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون گوجه فرنگی از ۱۴ هکتار زمین تولید میکنند. این امر با یک محیط داخلی کنترل شده ممکن گشته، جایی که دما و رطوبتِ دقیق و مطمئن با تهدید کم آلودگی و عدم استفاده از آفت کش همراه شده است.

عملکرد محیطی گلخانه ها با ملاحظات معماری اطلاع رسانی میشود. سقف های دو جداره امکان حفظ گرما را فراهم میکنند، در حالی که قاب های فولادی مدولار سبک، امکان انبساط و سازگاری سریع را دارند، بدون اینکه مانع نور طبیعی شود.  عملگرهایی مانند Duijvestijn Tomatoes به همراه CO2 که برای کمک به رشد گیاهان از یک پالایشگاه محلی به گلخانه ها وارد میشوند، نوآورانه تر هستند، و همزمان چراغ های LED باعث میشوند گیاهان در طول شب نیز به رشد خود ادامه دهند. همانطور که هگن ضمن تأمل در مورد مجموعه عکس های خود، که در شب گرفته شده است، اشاره کرد، طبق قانون مصوب هلند، ۹۸ درصد روشنایی الکتریکی باید در گلخانه ها با استفاده از صفحه خاموشی و پرده باقی بماند، تا بتوان آلودگی نوری را کاهش دهد.

نمود این سازه ها در سراسر حومه هلند نتیجه جریان جهانی سیاست و ایده ها است. در اوایل سال ۲۰۰۰ ، هلندی ها برای شکل جدیدی از کشاورزی پایدار تعهد ملی دادند، بطوری که از سال ۲۰۰۹ کشاورزی هلند شاهد حذف سموم شیمیایی در گلخانه ها و کاهش ۶۰ درصدی آنتی بیوتیک ها بوده است. در این دوران، هدایتگر این نوآوری دانشگاه و مرکز تحقیقات واخنینگن است، موسسه ای که به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی پیشرو در زمینه کشاورزی در جهان شناخته میشود. با ظهور تکنیک و درک تازه از چگونگی تغذیه جمعیت روزافزون شهری، پروژه هایی مانند انچه در حومه شهر های هلند است، به انطباق خود ادامه میدهند و رشد میکنند، از حالت طبیعی خارج شده و بیشتر به سمت مصنوعی، صنعتی و کنترل شده حرکت میکنند.

این تحول معماری در حومه شهر همچنان شتاب خواهد گرفت، زیرا رشد جمعیت شهری تقاضای بیشتر دارد. تا سال ۲۰۵۰ ، جمعیت جهان حدود ۱۰ میلیارد نفر خواهد بود، در حالی که امروز ۷.۸ میلیارد نفر است. در نتیجه نیاز به بازده بیشتر کشاورزی، استفاده کمتر از آب، انرژی و زمین خواهد بود. هلند روایتی ارائه میدهد از اینکه گونه های معماری در روابط متغیر بین شهرها و حومه و همچنین رابطه بین غذا و شهرنشینی چطور نمود میابد.

همانطور که حرفه معماری با سرعت تحول سریع تکنولوژی دست و پنجه نرم میکند، که همچنان روند طراحی و ساخت را دگرگون میسازد، ممکن است از معماران بیشتر خواسته شود تا روش های جدیدی را برای شکل دادن به ساختارهای کارآمد، زمینه ای و یکپارچه برای آینده کشاورزی متصور شوند.

Rate this post

مطالب پیشنهادی

دیدگاه خود را بنویسید