نور پردازی سالن نشیمن در دکوراسیون داخلی

توسط تحریریه گروه معماری هانس
109 بازدید

نورپردازی سالن نشیمن در دکوراسیون داخلی

برای اجرای دکوراسیون داخلی از عوامل مختلفی استفاده می شود که در این میان نورپردازی سالن نشیمن یکی از تاثیرگذار ترین طراحی ها بر ذهن مخاطب است. به همین دلیل لازم است که به صورت اصولی و علمی به این موضوع توجه کافی شود.

نکات مهم در نور پردازی سالن نشیمن

قبل از اینکه اقدام به اجرای نور پردازی نمایید باید یک اطلاعات کلی در رابطه با میزان شدت نور لازم و به تبع آن تعداد منابع روشنایی داشته باشید.

همچنین اینکه نباید فراموش کرد که اجرای نور پردازی ممکن است هزینه برق مصرفی را افزایش دهد به همین دلیل استفاده از منابع کم مصرف حائز اهمیت خواهد بود.

نکته مهم دیگر در معماری داخلی منزل، توجه به ابعاد و شکل ساختاری محیط برای اجرای نورپردازی است؛ بر این اساس انواع مختلفی از نور پردازی بر حسب شرایط مکانی مورد نظر به کار گرفته می شود.

انواع نورپردازی اتاق نشیمن

اجرای نورپردازی برای افزایش گیرایی و همچنین آرامش روانی مخاطب به روش های متفاوتی انجام می گیرد که انتخاب این روش ها معمولا بر حسب شرایط مکانی و نیز سلیقه شخصی صورت می پذیرد.

۱. دکوراتیو

۲.کاربردی

۳. کلی یا عمومی

۴.تاکیدی

با چراغ روشنایی، چراغ های بلند و پایه دار، آباژورها، نور پنجره های سقفی، روشنایی شومینه، لوستر ها، لامپ های خوشه ای، لامپ های دیواری، نور پردازی متقارن و نیز نور پردازی لایه ای اجرایی می شود.

 

نور پردازی و معماری داخلی منزل خود را به هانس بسپارید!

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، نور پردازی یک روش کاربردی در طراحی داخلی بوده که نیاز به دانش و مهارت کافی در این مورد دارد؛ به همین دلیل پیشنهاد می شود که برای افزایش بازدهی کار از مشاورین متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

تیم متخصص حاضر در گروه معماری هانس در ابتدا به صورت فیزیکی از مکان مورد نظر شما بازدید می کنند و سپس بر حسب کارشناسی های انجام شده، کاربردی ترین طراحی ها را ارائه می دهند.

Rate this post

مطالب پیشنهادی

دیدگاه خود را بنویسید