سبک ساحلی (coastal style ) و مشخصه های آن در دکوراسیون داخلی

توسط تحریریه گروه معماری هانس
419 بازدید

سبک ساحلی (coastal style ) و مشخصه های آن در دکوراسیون داخلی

(coastal style) سبک ساحلی

معرفی “سبک ساحلی (coastal style ) و مشخصه های آن در دکوراسیون داخلی

(تجسم واقعی یک ساحل)

الزامات اولیه در طراحی به سبک ساحلی این است که ، به طور واقعی فضای داخلی ساختمان به انچه در خارج از آن حضور دارد معطوف گردد پس نیاز است که در خارج از ساختمان منظره ای دلنشین از اقیانوس ، دریا و یا افقهایی گسترده ازمناظر رودخانه ای و بکر و طبیعی وجود داشته باشد تا بتوان هم از داخل به خارج ساختمان اشاره کرد و به سبب وجود شیشه های بزرگ،نور طبیعی و مناظر زیبا به داخل ساختمان نفوذ کند.

خصوصیات ساحلی:

استفاده از فضاهای داخلی دلباز و دارای ویو مناسب و عمیق و گسترده از مهمترین خصوصیات فضا سازی این سبک است. ازاین روی تا حد امکان فضا ها بدون راهرو و یکپارچه و کاملا شفاف طراحی میشوند.

شیشه ها و جام های آبی رنگ و یا فیروزه ای با کاشی های فیروزه ای،آبی کم رنگ،آبی اقیانوسی سفید و حتی خاکستری کمرنگ و چوبهایی با رنگهای روشن ساحلی و سرامیک های خاکی رنگ و کرم از انواع رنگ بندی هایی هستند که همگی درکنار یکدیگر نمادی از ساحل را در درون خانه به نمایش میگذارند.

به طور کلی طیف رنگی مورد استفاده در این سبک مجموعه ای از طیف سفید.شیری.کرم شفاف.رنگهای خنثی.پژ کمرنگ.فیروزه ای و آبی کمرنگ است.

در کل باید اشاره کرد پالت رنگی در طرح دکوراسیون ساحلی همان رنگهایی است که در ساحل و کنار دریای هر منطقه میتوان مشاهده کرد بدیهی است که هر دریا در هر منطقه و در هر موقعیت جغرافیایی میتواند طیف رنگهای مختص خود را داشته باشد.

دکوراسیون ساحلی:

در این دکوراسیون از پارچه های کناف ساده، روشن ، نازک و لطیف و حتی راه راه آبی…سفید، و … استفاده میشود.

مبلمانی از میزهای چوبی محکم در رنگ بندیهای خنثی و حتی طرح حصیری(بیشتر درنوع استوایی)و ضخیم با رنگهای روشن و نیز مبلمانها و تختهایی ساده و راحت بدون زرق و برق و حتی بدون عناصر پر کار استفاده میشود.

در عوض تا حد ممکن می بایست از پارچه های جین و ساتن و نیز انواع فرش و زیر انداز طرح دار دوری کرد.

باید اشاره کرد که برای گرم کردن دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی همانگونه که یک ساحل استوایی گرم و لطیف به

چشم می آید ،طراحان معمولا از یک الی دو رنگ زرد ،قرمز ، انواع سبز حتی در حد یک تابلو نقاشی، یک گلدان و یا حتی روکش یک کوسن به صورت خاص استفاده میکنند.

بهره گیری از عناصر ساحلی چون لنگر،سکان کشتی، بشکه های چوبی، ماهی های خشک شده، صدف ها و ستاره های دریایی و خرچنگ از دیگر تجهیزات خلاقانه و اختصاصی این سبک زیبا و پر طرفدار است.

کفپوشهایی از جنس چوب یک دست و روشن با سقفهایی بلند و حتی شیب دار و سفید و یا حتی چوبی از دیگ خصوصیات درونی این سبک به شمار میرود .

 

در پایان باید اشاره کرد خود این سبک در انواع مدیترانه ای (استفاده بیشتر از رنگهای ابی و فیروزه ای) ، امریکایی( استفاده بیشتر از عناصر مینیمال در این سبک )، استوایی ( استفاده بیشتر از طرحهای حصیری و استفاده کمتر از پارچه) ،فرانسوی( استفاده از عناصر عتیقه و قدیمی در کنار این سبک) ،انگلیسی ( همراه با کاناپه های بزرگ و روکش شده واستفاده بیشتر از پارچه ها )، اسکاندیناویایی ( همراه با افزایش میزان چوب در طراحی)، در سراسر دنیا مورد استفاده قرارمیگیرد.

Rate this post

مطالب پیشنهادی

دیدگاه خود را بنویسید