چاپ سه بعدی در معماری / پرینت سه بعدی و تاثیر آن در مسکن

توسط تحریریه گروه معماری هانس
86 بازدید

پرینت سه بعدی باید در مسکن و گونه شناسی جدید به طورگسترده استفاده شود

چاپ سه بعدی در معماری / پرینت سه بعدی و تاثیر آن در مسکن

یکی از چالش‌های شهری که همه‌گیری (پاندمی) آن را روشن کرده است، بحران  رو به رشد مسکن است.

تا پایان سال ۲۰۲۱، این موضوع مشخص شده است:

قیمت مسکن در سراسر جهان به طور چشمگیری افزایش یافته و شرایط زندگیِ آسیب ‎پذیر تشدید شده .

لذا در این دورانِ چالش ‏برانگیزِ عدم قطعیت، معماران مجبور به کشف روش‌ها، مواد و فناوری‌های جدید برای پروژه‌های مسکونی پایدارتر و مقرون به ‏صرفه‌تر هستند که نیازی به فداکردن طراحی نباشد.

در میان آنها، پرینت سه‏ بعدی، تکنیک ساخت و سازی که زمانی مانند یک رویای دور به نظر می‎رسید، اکنون به یک واقعیت ملموس تبدیل شده است که نوید بزرگی را در زمینه راه حل‎هایی برای مسکن کارآمد و گونه ‏شناسی های جدید نشان می‎دهد.

نمونه های چاپ سه بعدی

این فناوری علاوه بر استفاده در ساختمان‌های پیچیده و عجیب – مانند نمونه‌های اولیه ساگرادا فامیلیا گائودی – به ‎طور مداوم در بخش مسکن آزمایش شده است.

در واقع، همین امسال، بسیاری از پروژه‌های مسکونی پرینت سه‌بعدی با استفاده از مواد متنوع با موفقیت بهره‎برداری شدند.

برای مثال، ایتالیا میزبان اولین ساخت‏ وساز چاپ شده، در زمین طبیعی بود.

نمونه اولیه مسکن دایره هایی که کل سازه و روکش آن در ۲۰۰ ساعت با چندین چاپگر که به طور همزمان کار می‎کردند، ساخته شده است.

آینده چاپ سه بعدی

با مدل‌سازی دقیق سیستم‌های ساخت‌وساز، به همراه تمام ابعاد و لایه‌هایشان، می‌توان درک نحوه جاگیری و کارکرد مواد را به حداکثر رساند و در نتیجه معماری بهتر و خلاقانه‌تری را هدف قرار داد.

به عنوان مثال، امسال معماران پیشنهاد مسکنی با حداقل تکنولوژی برای شرایط اقلیمی سخت را ارائه دادند که با کابین‏های زیستی پیش ‎ساخته خودکفا مطابقت دارد؛ که به طور بالقوه می‎تواند چاپ شود زیرا این تکنیک تصاعدی رشد می‎کند.

واضح است که با وارد شدن به سال ۲۰۲۲، چاپ سه‌بعدی با توجه به تغییرپذیری طراحی، بهینه‌سازی فرآیند ساخت‌وساز، و با دوام بودن، در آن سال نیز با ما خواهد ماند.

لذا گام بعدی باید انبوه‌سازی آن به عنوان راه حلی برای قیمت مناسب و مسکن پایدار باشد.

طوری که بتواند خلاقیت معماران را باز گذارد، به سمت گونه‌شناسی‌های جدید حرکت کند و با روش‌های جدید زندگی در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است سازگار شود.

Rate this post

مطالب پیشنهادی

دیدگاه خود را بنویسید