نکات مهم در دکوراسیون داخلی پذیرایی یا اتاق نشیمن

توسط تحریریه گروه معماری هانس
2346 بازدید

نکات مهم در دکوراسیون داخلی پذیرایی یا اتاق نشیمن

در اینجا به بررسی نکات مهم در دکوراسیون داخلی پذیرایی یا اتاق نشیمن میپردازیم.دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی یا نشیمن از اهمیت زیادی برخودار است چرا که این فضا جزو اصلی‌ترین اتاق‌های گپ و گفت و پذیرایی از مهمان به شمار می‌آید و زیبایی آن اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر این، اعضای یک خانه معمولا بیشترین اوقات فراغت خود را در همین فضا می‌گذرانند.

بنابراین باید به نکات مهم طراحی  مثل نورپردازی، چیدمان مبلمان و استفاده از اجزا و وسیله‌های مختلف توجه داشته باشند تا بتوانند یک دکوراسیون خاص را با توجه به همان چیزی که در ذهن دارند، به وجود بیاورند.

با ما همراه باشید تا ۳ مورد مهم‌ترین نکات چیدمان اتاق نشیمن را خدمتتان شرح دهیم.

۱.اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی نشیمن
۲.اهمیت چیدمان مبل
۳.وسایل تزئینی در نشیمن‌های کوچک و بزرگ

 

۱.اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی نشیمن

 

علاوه بر این که شما برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل خود باید از وسیله‌های گوناگون و خاص استفاده کنید، باید نورپردازی محیط را هم مهم بدانید.

به طور کلی اگر شما نتوانید نور پردازی یک‌ محیط را بهینه کنید، بدون شک توانایی آن را نخواهید داشت که اجزای زیبای موجود در محیط را به خوبی به نمایش بگذارید.

استفاده از لوسترهای بزرگ، استفاده از لامپ‌های پر نور و استفاده از مهتابی‌های رنگارنگ برای محیط‌های کوچک و بزرگ توصیه شده است.

افرادی که دوست دارند خانه‌ی خود را دنج کنند، می‌توانند از نورهای مخفی بهره ببرند و یا به جای لوسترهای بزرگ، از مهتابی‌های زرد رنگ یا سفید رنگ استفاده کنند.

 

۲.اهمیت چیدمان مبل

یکی دیگر از نکات مهم دکوراسیون داخلی پذیرایی یا اتاق نشیمن، چیدمان مبل است. انواع و اقسام مبلمان با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارند که هر فردی باید با توجه به سایر اجزای دکوراسیون داخلی نشیمن، این مبل‌ها را خریداری کند.

این را بدانید که توجه به اصول طراحی مبلمان نشیمن باعث می‌شود که بازدهی فضا افزایش پیدا کند، گرفتگی فضاهای کوچک از بین برود و یک محیط دلباز به وجود بیاید.

برای مثال شما در خانه‌های کوچک باید مبلمان خود را ال شکل بچینید، در خانه‌های بزرگ بهتر است که از چند دست مبلمان استفاده کند و در خانه‌هایی که ابعاد متوسط دارند هم می‌توانید مبلمان خود را با توجه به نقطه‌ مرکزی خانه که همان تلویزیون است، بچینید.

 

۳.وسایل تزئینی در نشیمن‌های کوچک و بزرگ

برای این که بتوانید دکوراسیون داخلی پذیرایی یا اتاق نشیمن خود را زیباتر کنید، بهتر است که از اکسسوری‌ها کمک بگیرید.

میزهای شیشه‌ای، گلدان‌های فانتزی، آینه‌های قدی و آینه‌های دیواری کوچک، شلف‌ها، قفسه‌ها، کمدهای تزئینی و مواردی از این قبیل اکسسوری‌هایی هستند که هم برای نشیمن‌های بزرگ و هم برای نشیمن‌های کوچک مناسب هستند.

استفاده از این وسیله‌ها باعث می‌شود که فضا دلچسب‌تر نشان داده شود و بتواند آرامش و سرزندگی را به اعضای خانواده ببخشد.

باید بدانید که استفاده از رنگ‌های زنده و شاد، رنگ‌های روشن و رنگ‌های آرامش بخش می‌تواند در افزایش زیبایی محیط نقش داشته باشد.

علاوه بر این موارد، ترکیبی از تابلوهای مدرن و کنار هم قراردادن چندین تابلوی دراماتیک هم می‌تواند روح دل انگیزی را به اتاق نشیمن شما اهدا نشیمن کند.

Rate this post

مطالب پیشنهادی

دیدگاه خود را بنویسید