نور پردازی آشپزخانه در دکوراسیون داخلی

توسط تحریریه گروه معماری هانس
174 بازدید

نور پردازی آشپزخانه در دکوراسیون داخلی

 

در این مقاله به بررسی “نور پردازی آشپزخانه در دکوراسیون داخلی می پردازیم ، با ما همراه باشید.

وقتی صحبت از ساختن یک خانه واقعاً دنج و آرام می شود، نورپردازی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. این نه تنها ویژگی های منحصر به فرد هر اتاق معین را برجسته می کند، بلکه نورپردازی مناسب نیز تضمین می کند که یک فضا برای هدفی که برای آن ساخته شده است عمل می کند.

به عنوان مثال، اتاق خواب، جایی که افراد باید در پایان یک روز طولانی در آن استراحت کنند، با نور محیط مناسب که آرامش را القا می کند و برای چشم ها آسان است، بسیار آرامش بخش تر خواهد بود.

نورپردازی آشپزخانه

مانند هر پروژه دیگری، اولین قدم برای داشتن یک آشپزخانه با نور مناسب، داشتن نقشه است.

با یک برنامه، می توانید تمام لوازم و وسایل آشپزخانه را در نظر بگیرید. سپس این به شما این امکان را می دهد که به طور هوشمندانه چراغ ها را برای مخفی کردن و رفع مشکلات خاص قرار دهید. این مسائل می تواند شامل معماری نامناسب، فضای محدود یا نور طبیعی ضعیف باشد.

به مدارها فکر کنید

هر چقدر هم که وسوسه انگیز باشد که همه چراغ ها را فقط در یک مدار قرار دهید، اما کاری است که نباید انجام دهید.

به این دلیل که انعطاف پذیری را محدود می کند و باعث می شود همه چراغ ها به یکباره خاموش شوند. هنگام تلاش برای روشن کردن آشپزخانه، بهترین اقدام این است که مدارهای جداگانه برای گروه های مختلف نور داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر قصد دارید چراغ‌های دیواری، زیر چراغ‌های کمد و چراغ‌های پایینی داشته باشید، هر یک از آنها باید مدار مخصوص به خود را داشته باشند. به این ترتیب، می توان آنها را به صورت جداگانه کنترل کرد تا صحنه و حالت ایده آل ایجاد شود.

لامپ های مناسب را انتخاب کنید

وقتی صحبت از لامپ می شود، انواع مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

لامپ‌های رشته‌ای هستند که در گذشته استانداردهای صنعتی بودند، لامپ‌های فلورسنتی که نور UV ساطع می‌کردند و لامپ‌های هالوژنی که از رشته‌ها استفاده می‌کردند. به دلیل نحوه ایجاد این لامپ ها، بهترین گزینه شما در حال حاضر لامپ های دیود ساطع کننده نور (LED) است.

از ترکیبی از چراغ ها استفاده کنید

درست مانند روشی که شما هر اتاق دیگری را روشن می کنید، همچنین ایده آل است که چراغ های آشپزخانه ای را که روی آن کار می کنید لایه بندی کنید.

از طریق لایه‌بندی مناسب، می‌توانید درام، محیط و حال و هوای مناسبی را که خود و مشتری‌تان تلاش می‌کنید ایجاد کنید. برای انجام این کار، شما به چیزی بیشتر از وسایل روشنایی معمولی خود نیاز دارید که به سقف آشپزخانه متصل می شوند.

شما همچنین به تعدادی چراغ کار، نورگیر و نورهای پایین نیاز دارید. نورپردازی داخل کابینت و کشوهای آشپزخانه به نفع شماست. در مورد میزهایی که زیر کابینت قرار می گیرند، کمی نورپردازی زیر کابینت اضافه کنید. برای پیشخوان‌های جزیره‌ای که معمولاً در آن‌ها آماده‌سازی غذا انجام می‌شود، از نورپردازی هدفمند و چند آویز هوشمند استفاده کنید.

Rate this post

مطالب پیشنهادی

دیدگاه خود را بنویسید