فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

توسط تحریریه گروه معماری هانس
74 بازدید

فنگشویی در دکوراسیون داخلی

 

امروز به بررسی فنگشویی در دکوراسیون داخلی می پردازیم ،با ما همراه باشید.

فنگشویی به عنوان یک فلسفه شرقی به شما کمک می کند تا خانه های تان را که جلوه وسیع تری از شخصیت تان هستند ، بهتر بشناسید.

فنگشویی چیست ؟

ساده تربن تعریف برای فنگشویی این است که آن را به عنوان یک واکنش درونی و یا به عبارتی واکنشی از ضمیر ناخودآگاه مان نسبت به محیط پیرامون در نظر بگیریم.

 

به عنوان مثال :

ما گاهی مجبور شده ایم از خانه ای که در آن زندگی می کنیم نقل مکان کرده و در پی خرید یا اجاره خانه ای جدید به بازدید از خانه های دیگر برویم.

هنگام بازدید از خانه های جدید خصوصیات برخی از خانه ها برای ما دلچسب و خوشایند نیستند و یا به عبارتی امواج بد دارند ، در حالی که خصوصیات بعضی دیگر برای مان «خوب» هستند و در ذهن ما جرقه هایی میزنند تا آنها را زودتر انتخاب کنیم.

 

چرا و چگونه یک خانه یا ساختمان میتواند چنین تاثیری مثبت یا منفی در ما داشته باشد؟

سازندگان خانه ها و معماران سعی کرده اند با بهترین طراحی ها و استفاده از ترکیب رنگ ها ، نور و صدا فضای زنده ای را خلق کرده و آن خانه ها را باب طبع همه درست کنند ، اما چرا بعضی از مردم با دیدن آن خانه ها احساس خوشایندی دارند و بعضی نه.

 

اگر ما قبول کنیم که طبق تعریف فیزیک کوانتم هر چیزی در جهان شکلی از انرژی با فرکانس های گوناگون است که برخی را ما میتوانیم ببینیم و برخی را نه پس در آن صورت قبول خواهیم کرد که بعضی از این انرژی هایی که مانند شیی نادیدنی در اطراف ما و خانه های ما در حال حرکت میباشند در فنگشویی به این انرژی ها ما نمی بینیم «چی» گفته میشود.

 

فنگشویی در پی آن است که اطمینان دهد این انرژی کیفیتی تاثیر گذار در زندگی ما داشته و میتوان حرکت آن انرژی را در مسیر سالمی به حرکت درآورده و در جهت رسیدن به خواسته ها و نیازهای زندگی مان از آنها بهره برد.

هر کدام از ما انسان ها نیازهای شخصی و احساسات خودمان را بخوبی میشناسیم و اگر این امکان را داشتیم که دقیقاً به خواسته های درونی مان برسیم احتمالا انتخاب های دیگری نسبت به آنچه که تا الان انتخاب کرده ایم ،انجام میدادیم.

اما زندگی امروزی و شرایط سختی که در آن وجود دارد باعث شده است تا کمتر به نیازهای درونی و احساساتمان توجه کرده و برای رسیدن به آنها تلاش کنیم.

با پیروی از اصول فنگشویی ما خواهیم توانست از امکانات موجود استفاده بهتری کرده و به خواسته های درونی مان پاسخ های مناسبی بدهیم.

فنگشویی به ما یاد میدهد که چگونه با استفاده از تجربیات گذشتگان و نسل های پیشین ،خانه های خودمان را در این دنیای پر تنش و ماشینی امروزی به یک مکان امن و آرام برای فرار از محیط آزاردهنده بیرونی تبدیل کنیم ،به نظر میرسد پادزهر دنیای پیچیده کنونی، گذران یک زندگی ساده باشد.

فنگ شویی به ما کمک میکند تا با یک طراحی ساده و شرقی به آن زندگی ساده و آرام برسیم

اولین مسئله این است که اطمینان پیدا کنیم تا انرژی «نامریی» یا «چی» که در ابتدا از آن صحبت کردیم بتواند آزادانه و براحتی و بدون هیچگونه مانعی در خانه مان جریان پیدا کند ، چرا که هر مانعی در برابر حرکت این انرژی در واقع مانعی در میان ما و زندگی راحت خواهد بود.

به نظر میرسد شعار جدیدمان باید این باشد ” هر آنچه را که لازم نداریم را دور بریزیم و آنچه را که دوست داریم نگه داریم”

با دور ریختن اشیاء و وسایل اضافی برای حرکت ، انرژی فضا ایجاد میکنید و امکان جذب انرژی های جدید را به سمت خودتان بیشتر فراهم میکنید.

مخصوصاً آن انرژی هایی که آنها را بیشتر دوست دارید و یا فکر میکنید در دادن آرامش به شما موثر خواهند بود.

 

نکته اجرایی

  •       مبل مان دراز نرم و راحت ، زمختی کف سنگی را خنثی میکند.
  •      پنجره های بزرگ امکان ورود نور فراوان و هوای گرم تابستان را فراهم میکند .
  •      رنگ با مایه آبی و بنفش فضای اتاق را خنک میکند.
  •      دیوارهای روشن مواد طبیعی و خطوط مستقیم با هم ترکیب شده و ایجاد آرامش میکنند.

 

برای مشاوره بیشتر و طراحی و دکوراسیون داخلی فضای خود با ما در تماس باشید.

 

Rate this post

مطالب پیشنهادی

دیدگاه خود را بنویسید