طراحی داخلی و بازسازی می‏تواند کار اصلی معماران باشد

توسط تحریریه گروه معماری هانس
133 بازدید

طراحی داخلی و بازسازی می‏تواند کار اصلی معماران باشد

موضوعی که در سال ۲۰۲۱ توجه همه گان  را به خود جلب کرد، دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه بود.

حتی بدون تحقیق جدی در مورد این موضوع، می‌توان دریافت که این هنوز به دلیل تأثیرات همه‌گیری کرونا در زندگی ما است.

اگر زمان بیشتری را خواسته یا ناخواسته در خانه های خود بگذرانیم، بدیهی است که به فضاهایی که در آن زندگی می‎کنیم اهمیت بیشتری می‎دهیم .

و در این دوره همه‏ گیری، باید فعالیت‎هایی مانند کار، مطالعه، ورزش، اوقات فراغت و بسیاری موارد دیگر را نیز در خانه انجام دهیم.

 

 

با توجه به ساختمان های زیاد موجود در جهان و تمام نگرانی هایی که در مورد استفاده از مواد اولیه خام وجود دارد، بازسازی در میان پروژه های روندی رو به رشد داشته است.

روش‎هایی برای پنهان کردن آشپزخانه از طریق کارهای چوبی، بهره‎گیری از سقف‎های بلند، نحوه وارد کردن مواد ارگانیک بیشتر (مانند آجر) به فضا- همه درکنار زیبایی‏شناسی و بافت جالب برای فضای داخلی- در این سال کلیک‎های زیادی دریافت کردند.

 

 

این محدودسازی مخصوصاً برای کسانی که نمی‎توانستند با طبیعت ارتباط برقرار کنند سخت بود.

با در نظر گرفتن این موضوع، یکی از مقالاتی که شهرت پیدا کرد، به چندین استراتژی برای آوردن پوشش گیاهی به فضای داخلی پرداخت اما، بسیاری از خوانندگان آن را یک قدم فراتر دیدند.

سازه های شفاف گلخانه ها با  جایزه معماری “پریتزکر به دو نفر به نام‏های “فرنچ دو لاکاسون” و “وسا” شناخته ‎شدند.

رویای زندگی در میان طبیعت، توانایی پرورش گیاهان و حتی غذا از طریق مدلسازی کوچکی از اقلیم که توسط گلخانه ها ایجاد می‌شوند، چیزی بود که توجه ها را به خود جلب کرد.

با رواج دورکاری و این احتمال که بسیاری از مردم لزوماً نیاز ندارند که به محل کار خود نزدیک باشند، تمایل بسیاری برای تمرین مهاجرت از شهر را برانگیخت.

 

Rate this post

مطالب پیشنهادی

دیدگاه خود را بنویسید