امکانات زیاد طراحی درب های محوری داخلی

توسط تحریریه گروه معماری هانس
70 بازدید

امکانات زیاد طراحی درب های محوری داخلی

در میان بسیاری از عواملی که می‏تواند بر شخصیت، سبک و کارکرد یک فضای نشیمن اثرگذار باشد، درب ها هستند.

آنها علاوه بر تزئین، از اتاق‏ها در برابر شرایط جوی و صداها محافظت می‏کنند. فضاها را محدود، جریان و مسیرها را تعریف کرده و حریم خصوصی را فراهم می‏سازند.

همانطور که روندهای اخیر طراحی به سمت مدرن می‌رود ، نه تنها در ورودی‏های اصلی به کار می‎روند، بلکه در طراحی داخلی نیز بیشتر ظاهر می‏شود.

استفاده از درب های محوری

درب‌های محوری  می‌توانند با موقعیت‌ها و دکورهای متنوع سازگار شوند. علاوه بر این، درب‌های محوری را می‌توان در موقعیت‌های داخلی متعددی قرار داد.

اساساً در همه جاهایی که صاحب خانه معمولاً از یک درب چرخشی استفاده می‌کنند ، مانند اتاق خواب اصلی، حمام، انباری می‎توانند به کار روند.

درهای محوری می‏توانند یک فضا را به طرق مختلف تغییر دهند، خواه از طریق یک شیوه مدرن و با پلان باز با فضای روشن و جادار باشد، یا از طریق یک اتاق مجزا که در عین حال که حفظ حریم خصوصی را فراهم می‎سازد، روند جریان در محیط را نیز حفظ می‎کند

برخلاف درب‌های استاندارد، درب‌های محوری داخلی به چهارچوب‌ها متکی نیستند.

تنها «قاب‌ها»ی آن سقف و کف هستند که به ماهیت ساده طراحی کمک می‌کنند.

نصب این درب ها

اساساً نصب شامل؛ اتصال صفحه کف و سقف و بعد از آن بلند کردن درب و قرار دادنش در جای خود است.

محل قرارگیری و حرکت درب را می‏توان پس از آن در هر زمانی تنظیم نمود و کل فرآیند را می‏توان با ۳۰ دقیقه کار در محل تکمیل کرد.

نصب تغییرپذیر این درب‎ها به مدیریت پروژه آسانتر نیز منجر می‎شود، زیرا قرار دادن درب‏های محوری می‏تواند یکی از آخرین کارهایی باشد که در محل انجام می‏گیرد.

به عبارت دیگر، در میان باقی مراحل پروژه، تصمیمات نهایی در مورد دستگیره‏ها یا ضخامت درب، لزوماً نیاز نیست که تا آخرین لحظه گرفته شود.

همزمان، این نصب آسان و صرفه جویی در زمان – و همچنین قابلیت تطبیق طراحی و نگهداری ساده -به مقرون به صرفه بودن نیز، منجر می‏شود.

انتخاب نوع درب

در نهایت، انتخاب نوع مناسب درب ، حیاتی است. اغلب، تمرکز روی درب ورودی است، زیرا اولین تأثیرگذاری را هنگام ورود به خانه دارد.

با این حال، اهمیت درب‎های داخلی نه تنها در ارزش زیبایی شناختی آنها، بلکه در توانایی آنها در بازتعریف کامل حرکت و جادار بودن یک اتاق نهفته است.از این منظر، ظاهر و عملکرد درب‎های محوری بی مانند هستند.

 

نمونه هایی از درب های محوری.

Rate this post

مطالب پیشنهادی

دیدگاه خود را بنویسید