اصطلاحات دکوراسیون داخلی

توسط تحریریه گروه معماری هانس
117 بازدید

اصطلاحات دکوراسیون داخلی

حتماً برایتان پیش آمده که فرصت جا­به­جایی منزل یا خرید خانه­ای را داشته باشید یا که فقط علاقه­مند به دکوراسیون و دیزاین خانه باشید، اما در هر حال اصطلاحاتی در دکوراسیون داخلی را شنیده باشید که معنی آن­ها را ندانسته باشید! در این­جا ما شما را با برخی از این اصطلاحات دکوراسیون داخلی و برخی از اصطلاحات رنگ­ها در دکوراسیون داخلی آشنا خواهیم کرد.

جا دارد بگوییم، دکوراسیون داخلی طبق آن­چه که درباره­ ی معماری داخلی نیز گفته شد تنها منتهی به دیزاین خانه یا منزل نمی­شود و شامل هر مکانی است که انسان در آن، در حال رفت و آمد باشد.

مثل: آرایشگاه، داروخانه، تالارها، بیمارستان، هتل­ها، فروشگاه مواد غذایی، اداره­ها و مراکز آموزشی و غیره.

 

اکنون بپردازیم به برخی از اصطلاحات دکوراسیون داخلی:

۱) آرتیستیک

سبکی در طراحی داخلی است که در آن از عناصر نامشخص و غافلگیرانه­ای استفاده می­کنند اما ساختار مشخصی دارد.

 

۲) اتومان

نشیمنی است که کاربردش برای استراحت پاها می­باشد ولی گاهی به عنوان یک میز هم کاربرد دارد. در اکثر مواقع این اتومان در کنار صندلی و مبل­های راحتی قرار می­گیرد.

 

۳) اسکون

چراغی است که با سیم­کشی درون دیوار، با یک محفظه­ای بر دیوار قرار می­گیرد.

 

۴) بوفه

اصطلاحی نام آشنا است و بیشتر ما در مکانی که هستیم از آن استفاده می­کنیم. بوفه قابل استفاده برای وسایل چینی و تزئینی، اسباب­بازی­های کودکان، نگه­داری ادویه­ها، حبوبات، غلات و دیگر اشیاء است.

 

۵) آنتیک

اصطلاح پنجم در دکوراسیون داخلی، آنتیک است که شامل عناصر و اشیایی است که بسیار قدیمی بوده و قدمت­شان به صد سال می­رسد.

 

۶) ام دی اف

همه­ی ما با کلمه­ی ام دی اف آشنا هستیم ولی شاید کمتر کسی معنی کامل آن، که به این اسم شناخته شده است را بداند. ام دی اف عبارت مخفف شده­ی Medium Density Fiberboard است یعنی چوب یا تخته فیبر­ چگالی شده­ی متوسط.

توضیحات بیشتر در مورد این اصطلاح از دکوراسیون داخلی را در اینجا بخوانید.

 

۷) باهاوس

یکی از سبک­های معماری تأثیرگذار و مهم به معنای خانه و ساختمان است. این مکتب توانست در چند سده­ی اخیر تأثیر به­سزایی در فرهنگ تجسمی بگذارد. برای آشنایی بیشتر با این سبک زیبا که پیش از نازی­ها در آلمان رخ داده، پیشنهاد می­کنیم که تاریخچه­ی آن را مطالعه بفرمایید.

دو نکته که باید بدانید:

در انتهای اصطلاحات دکوراسیون داخلی لازم می­دانیم این دو نکته را عارض شویم:

  • خیلی­ها فکر می­کنند که دکوراسیون داخلی کار ساده ­ای است اما این­طور نیست و طراح باید ظرافت خاصی را در کارش رعایت کند تا هماهنگی­ های منظم و دقیقی را شکل دهد. چون گاهی با رعایت قوانین اصولی، طراحی دکوراسیون کم هزینه و سریع­تر انجام می­شود و حتی می­تواند جلوه­ی ویژه و زیبایی به ساختمان مَد نظر بدهد.
  • دومین نکته هم این است که: بسیاری از عزیزان ممکن است فرق بین معماری داخلی، دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی را ندانند؛ از این رو باید بگوییم که دکوراسیون داخلی یکی از زیرمجموعه­ های رشته­ ی مهندسی معماری داخلی است و طراحی داخلی هنر مهندسی ­ای بین این دو است.
Rate this post

مطالب پیشنهادی

دیدگاه خود را بنویسید